Regulamin badania konsumenckiego „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024”
I. ORGANIZATOR I CEL BADANIA
- Organizatorem badania „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024” zwanego dalej Badaniem, jest Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Postępu 18b w Warszawie, zwana dalej Organizatorem.
- Celem Badania jest wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów najlepszych produktów i innowacji FMCG (spożywczych, chemicznych, kosmetycznych oraz produktów marek własnych sieci handlowych) wprowadzonych na rynek w okresie do 31 lipca 2023 roku.
- Badanie przeprowadza instytut GfK Polonia.
- Badanie jest polską edycją badania „Produkt des Jahres” organizowanego na rynku niemieckim.
II. PRZEBIEG I CZAS TRWANIA BADANIA
- Badanie „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024” odbywa się w okresie od 22 sierpnia 2023 do stycznia 2024 roku.
- Badanie „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024” składa się z trzech etapów: etap I – Przyjmowanie zgłoszeń; etap II – Przeprowadzenie Badania przez instytut GfK Polonia; etap III – Prezentacja wyników Badania.
III. ZASADY BADANIA
- Badanie przeprowadza instytut GfK Polonia wg metodologii opracowanej przez instytut INNOFACT dla niemieckiej edycji badania „Produkt des Jahres”.
- W głosowaniu na produkty zamieszczone w ankiecie Badania, biorą udział konsumenci decydujący lub współdecydujący o zakupach do swojego gospodarstwa domowego.
- Badanie przeprowadzane jest drogą wywiadów internetowych CAWI na reprezentatywnej grupie 1000 respondentów.
- Po zakończeniu Badania GfK Polonia dokonuje analizy zebranych danych oraz sporządza i przekazuje Organizatorowi raport przedstawiający ostateczny rezultat Badania.
IV. WARUNKI UCZESTNICTWA W BADANIU
- W Badaniu mogą uczestniczyć przedsiębiorstwa, które spełniają następujące wymogi:
- prowadzą działalność gospodarczą na terenie Polski;
- są dystrybutorami, importerami lub producentami produktów szybko zbywalnych (FMCG);
- zgłoszone przez nich produkty pojawiły się w sprzedaży w okresie do 31 lipca 2023 roku;
- wypełnią poprawnie wszystkie pola formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej www.najlepszyprodukt.com.pl oraz dołączą do zgłoszenia zdjęcie linii/produktu w wymaganej jakości;
- dostarczą zgłoszenie w okresie od 1 września do 27 października 2023 roku;
- dokonają opłaty na konto Organizatora w ciągu 14 dni od daty wystawienia faktury. Faktura zostanie wystawiona na podstawie zestawienia przesłanego od Organizatora za produkty zakwalifikowane do badania.
- Zgłoszenia i udział w Badaniu są odpłatne. Przesłanie zgłoszenia przez formularz Organizatora stanowi podstawę i jest zgodą Zgłaszającego na otrzymanie faktury do uiszczenia opłaty za udział w badaniu, zgodnie z opłatą podaną w regulaminie badania.
- Opłata za udział w Badaniu wynosi:
- w przypadku zgłoszenia pojedynczego produktu:
- zgłoszenie jednego produktu w jednej kategorii – 750 zł netto,
- zgłoszenie od dwóch do czterech produktów w kilku kategoriach – 700 zł netto za każdy produkt,
- zgłoszenie pięciu lub więcej produktów w kilku kategoriach – 650 zł netto za każdy produkt;
- w przypadku zgłoszenia linii produktów:
- zgłoszenie jednej linii w jednej kategorii – 1050 zł netto,
- zgłoszenie od dwóch do czterech linii w kilku kategoriach – 950 zł netto za linię,
- zgłoszenie pięciu lub więcej linii w kilku kategoriach – 850 zł netto za linię.
- w przypadku zgłoszenia pojedynczego produktu:
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o linii produktów należy przez to rozumieć każde zgłoszenie zawierające więcej niż jeden wariant produktu – wersja smakowa, zapachowa, kolorystyczna, funkcja, gramatura/pojemność, forma opakowania. Wszystkie warianty wchodzące w skład zgłaszanej do kategorii linii muszą być zgodne z jej charakterem. Niedopuszczalne jest ujęcie w jednej linii wariantów, dla których została przewidziana odrębna kategoria.
- W ramach opłaty zgłoszeniowej zgłaszający otrzyma pełne wyniki Badania w ramach kategorii, w której został zgłoszony i zakwalifikowany jego produkt lub linia.
- Z udziału w Badaniu wyłączone zostają:
- linie produktów, w skład których wchodzą m.in. produkty odbiegające od charakteru kategorii, do której zostały zgłoszone oraz/lub takie, które mogłyby być zgłoszone jednocześnie w innej kategorii;
- produkty dedykowane sektorowi HoReCa;
- edycje limitowane.
- Kategorie określające grupy produktów, które zostaną uwzględnione w Badaniu zawiera lista kategorii.
- Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia lub odrzucenia zgłoszonego produktu/linii podejmuje Organizator.
- Lista kategorii stanowi załącznik nr. 1 do Regulaminu.
- Każdy uczestnik Badania ma prawo zgłosić dowolną liczbę nowych produktów/linii lub produktów/linii zmodyfikowanych oraz takie, które zostały wprowadzone na rynek w okresie określonym w regulaminie badania 2024.
- Organizator w wyjątkowych wypadkach dopuszcza możliwość przyjęcia zgłoszenia 2 produktów lub linii tej samej marki w ramach tej samej kategorii.
- Ten sam produkt lub linia produktowa danej marki, mogą być zgłoszone jedynie w jednej kategorii w całym badaniu. Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wyjątkowych sytuacji (punkt 11) oraz kategorii „Innowacja spożywcza, chemiczna i kosmetyczna”, do której mogą być zgłaszane produkty i linie produktowe wyróżniające się innowacyjnością (wymaga to uzasadnienia w formularzu zgłoszeniowym, na czym polega innowacyjność produktu lub linii).
- W przypadku zgłoszenia tego produktu/linii w dwóch kategoriach, zostanie naliczona opłata za dwa odrębne zgłoszenia zgodnie z cennikiem zawartym w pkt 3 niniejszego ustępu.
- W przypadku zgłoszenia produktu w dwóch kategoriach obydwa zgłoszenia należy wprowadzić przez formularz zgłoszeniowy ze wskazaniem kategorii do których zostają zgłoszone produkty lub linie.
- Przystąpienie do Badania następuje poprzez wypełnienie przez uczestnika wszystkich pól formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej badania najlepszyprodukt.com.pl. Zgłoszenie musi zawierać: kolorowe zdjęcie produktu (wymagania techniczne: białe, jednolite tło, plik *.tiff lub *.jpg, rozdzielczość min. 300 dpi), w przypadku linii produktów zdjęcie powinno zawierać wszystkie zgłaszane warianty na 1 zdjęciu.
- Jedyną wiążącą formą dostarczenia zgłoszenia jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie najlepszyprodukt.com.pl.
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest równoznaczne z akceptacją faktury z opłatą zgłoszeniową za uczestnictwo w Badaniu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za dostarczenie zgłoszenia w innej formie niż poprzez stronę www.najlepszyprodukt.com.pl lub po 27 października 2023 roku.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zgłoszenia, które nie zostały zakwalifikowane do Badania z przyczyn od niego niezależnych (np. takich, które nie dotarły do niego wskutek przepełnienia skrzynki zgłoszeniowej, awarii poczty e-mail, opóźnień pocztowych czy takich, które nie zostały kompletnie i poprawnie wypełnione itp.).
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych przez uczestników Badania. Podanie nieprawdziwych danych skutkuje dyskwalifikacją.
- Uczestnik ma prawo wycofać lub zmienić swoje zgłoszenie wyłącznie do 27 października 2023 roku.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ustalenia liczby zgłoszeń w danej kategorii, liczby kategorii lub nazwy kategorii oraz ostatecznego przypisania produktu/linii do danej kategorii.
- Organizator zastrzega sobie prawo do włączenia do Badania linii produktowych lub produktu bez wiedzy i zgody producenta/dystrybutora/importera będącego ich właścicielem. Wówczas właściciel produktu/linii nie uzyskuje prawa do otrzymania wyników Badania w kategorii, w której jego produkt został zbadany.
- Organizator zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji o przyjęciu lub odrzuceniu zgłoszenia bez podania przyczyny.
- W przypadku nieuwzględnienia zgłoszonego produktu w Badaniu, uczestnik otrzymuje zwrot kwoty wymienionej w pkt 3 niniejszego ustępu, jeżeli nastąpiła opłata za zgłoszenie do badania.
- W przypadku naruszenia zasad wymienionych w Regulaminie, Organizator ma prawo wykluczyć uczestnika z Badania bez prawa do zwrotu opłaty zgłoszeniowej oraz bez prawa do uzyskania wyników Badania.
- Zgłoszenie produktu/linii produktów do Badania jest równoznaczne z udzieleniem przez uczestnika zgody na zaprezentowanie ich na stronach internetowych należących do Organizatora, a także we wszelkich materiałach informacyjnych i promujących Badanie.
- Zgłoszenie do badania jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu przez uczestnika Badania.
V. PRAWO DO WYKORZYSTANIA ZNAKU
- Organizator przekaże prawo do wykorzystania znaków i tytułów „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024. Złoty medal”, „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024. Srebrny medal”, „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024. Brązowy medal” na zasadzie odpłatnej licencji, odpowiednio do zajętego miejsca na podium:
- Zdobywcy 1. miejsca odpłatnie otrzymują licencję uprawniającą do wykorzystania logo i tytułu: „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024 Złoty medal”;
- Zdobywcy 2. miejsca odpłatnie otrzymują licencję uprawniającą do wykorzystania logo i tytułu: „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024. Srebrny medal”;
- Zdobywcy 3. miejsca otrzymują odpłatnie licencję uprawniającą do wykorzystania logo i tytułu: „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024. Brązowy medal”;
- Organizator przekaże prawo do wykorzystania znaków i tytułów „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów INNOWACJA 2024. Złoty medal”, „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów INNOWACJA 2024. Srebrny medal”, „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów INNOWACJA 2024. Brązowy medal” na zasadzie odpłatnej licencji, odpowiednio do zajętego miejsca na podium:
- Zdobywcy 1. miejsca odpłatnie otrzymują licencję uprawniającą do wykorzystania logo i tytułu: „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów INNOWACJA 2024 Złoty medal”
- Zdobywcy 2. miejsca odpłatnie otrzymują licencję uprawniającą do wykorzystania logo i tytułu: „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów INNOWACJA 2024. Srebrny medal”;
- Zdobywcy 3. miejsca otrzymują odpłatnie licencję uprawniającą do wykorzystania logo i tytułu: „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów INNOWACJA 2024. Brązowy medal”;
- Przekazanie prawa nastąpi w formie podpisania dokumentu LICENCJI, które nastąpi po opłaceniu kwoty licencyjnej na konto Organizatora.
- Oferta wykupienia licencji zostanie przedstawiona przez Organizatora po zrealizowanym badaniu przez GFK i przesłaniu raportu do Organizatora wyłącznie zdobywcom trzech pierwszych miejsc w zbadanych kategoriach.
- Wykupienie licencji uprawnia zdobywców trzech pierwszych miejsc do bezterminowego wykorzystania logo i tytułu wyłącznie dla nagrodzonych produktów, dla których została zakupiona licencja. Przed wykupieniem licencji jakakolwiek komunikacja dotycząca zdobytego wyróżnienia jest możliwa jedynie na warunkach opisanych w załączniku nr. 2 do niniejszego Regulaminu pt. „Zasady wykorzystywania logo i tytułu w komunikacji marketingowej” pod rygorem kar umownych określonych w pkt. 10
- Licencja dotyczy trzech pierwszych miejsc, które uczestnicy uzyskują na podstawie największej liczby wskazań respondentów w każdej z badanych kategorii.
- Prawo do wykorzystania logo i tytułu: „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024”, oraz „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów INNOWACJA 2024.” nie może być przenoszone na rzecz osób trzecich.
- Szczegółowe informacje na temat praw i ograniczeń wykorzystywania logo i tytułu: „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024oraz „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów INNOWACJA 2024 określa odrębny regulamin.
- Uczestnicy Badania nie otrzymują prawa do wykorzystywania logo „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2024” na którym nie ma wskazanego miejsca na podium i nie mogą korzystać z tego znaku.
- Jakiekolwiek graficzne wykorzystanie logo Badania, nazwy Badania lub przyznanego tytułu bez wykupienia licencji skutkuje obowiązkiem uiszczenia na rzecz Organizatora kary pieniężnej w wysokości 50.000 zł + VAT i wykluczeniem Uczestnika (lub innych podmiotów działających w sprzeczności z niniejszym Regulaminem) z Badania „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów”.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin Badania znajduje się na stronie internetowej Organizatora www.najlepszyprodukt.com.pl.
- W sprawach interpretacji zapisów i wymagań regulaminowych decyzje podejmuje Organizator.
- Wszelkie pytania i uwagi dotyczące Badania można kierować do:
bozena.graczyk@wg.media lub pod numer telefonu: 519 042 669
joanna.kielbasa@wg.media lub pod numerem telefonu: 730 014 502 - Wszelkie spory dotyczące przebiegu Badania oraz innych kwestii z nimi związanych, w tym w szczególności dotyczące wykorzystania znaków „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów”, rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
Warszawa, 28.08.2023 r.